0

selamat kan dunia ni ya ALLAH


Kembalikan Khilafah Selamatkan Duni


Penyatuan diseluruh dunia mengambarkan betapa serius kemahuan umat untuk menukar sistem kufur yang ada, yang telah merosakkan kehidupan manusia, dengan mengembalikan semula sistem ciptaan Allah swt dan undang-undangnya. Seruan demi seruan dilakukan supaya usaha ini sentiasa kedengaran dan menjadikannya sesuatu yang tidak lagi jauh malah makin dekat tiba.



Selamatkan Dunia

Selamatkan dunia ini dari peperangan
Selamatkan dunia ini dari kehancuran
Selamatkan anak-anak dari kebuluran
Selamatkan dunia? selamatkanlah ohh?

Anak muda dan remaja
Warga pewaris dunia
Hargai jasa yang tua
Teruskanlah perjuangannya

Memang payah
Untuk membentuk hidup yang sempurna
Akan mudah jika kita berusaha
Demi kejayaan bersama

baca perlahan dan hayati pengakuan ini .

Aku tahu ya Rabb, rizkiku tak mungkin dimbil orang lain, maka hatiku tenang.

Aku tahu ya Rabb, Amal-amalku tak mungkin diambil orang, maka aku sibukkan diriku untuk beramal.

Aku tahu ya Rabb, Engkau senantiasa melihatku, maka aku malu bila Engkau mendapatkanku sedang maksiat.

Aku tahu ya Rabb, Aku tahu bahwa kematian menantiku, maka aku persiapkan bekal untuk berjumpa dengan Rabbku, maka aku munajat kepada-Mu, khusnul khatimahkan diakhir hayatku.

Ya Rabb, kami memohon kepada-Mu agar mensucikan hati-hati kami dari kotoran dengki dan iri hati, kecenderungan kepada keburukan dan nista, penyakit dendam dan benci, serta tanamkanlah rasa cinta dan kasih sayang ke dalam hati kami, penuhilah dengan kebaikan dan anugrah, serta segerakanlah dengan perasaan belas kasihan. Amin.

sungguh Allah dekat dengan kita...

Ya Allah, bukakanlah keatas kami hikmat-Mu dan limpahkanlah keatas kami khazanah rahmat-Mu, Wahai Tuhan Rabbul Izzati yang maha pemurah lagi maha penyayang, tambahkanlah ilmuku dan luaskanlah kefahamanku, Wahai Tuhanku, lapangkanlah dadaku dan mudahkanlah urusanku, terimalah pemohonanku Ya Rabb.

Duhai Dzat yang memiliki siang dan malam, manakala malam menyelimuti kegelapannya kami bersujud dengan penuh harap atas ridho-Mu, Ya Rabb terimalah ibadah kami dan sucikanlah hati kami.

Ya Allah, ampunilah aku, belas kasihanilah aku dan cukupkanlah segala kekuranganku dan tingkatkanlah derajatku dan berikanlah rizki kepada ku, Ya Rabb aku bersujud dan bersimpuh berserah diri kepada-Mu.Turunkanlah magfirah-Mu....

Ya Allah, ditempat ini aku bertaubat kepada-Mu dari dosa kecil dan dosa besar, dari kesalahan yang tampak dan yang tersembunyi, dari tergelinciran yang lama dan yang baru, dengan tobatnya orang yang tidak menghendaki lagi melakukan kemaksiatan dan tidak berniat kembali kepada kedurhakaan, Ya Rabb hanya Engkaulah Maha Pengampun.... T.T

0 comments:

Post a Comment

Back to Top